HTML

Dórémi zenéje

némi szolfézs, némi összhangzattan, kitartott normál "á" hang, beskálázunk, kóruspróba, egy-két-há, és!

Friss topikok

Címkék

2012.06.27. 22:27 Dórémi

A kilépődíj, avagy egy kicsit a gospelről

 

A gospel szó jelentése jó hír, örömhír, vagy ahogy az Újszövetségben szerepel: evangélium.

 

A gospel szó jelentése jó hír, örömhír, vagy ahogy az Újszövetségben szerepel: evangélium.

A gospel a múlt század első évtizedeiben az amerikai külvárosok templomaiban honosodott meg, ahol a hajdani néger rabszolgák utódai fejezték ki keresztény vallási meggyőződésüket közös énekszóval, lényegében az evangéliumi tanítás érzelmekkel telített zenei megnyilvánulásaként. E vallásos dalforma fokozatosan fejlődve a soul, a blues, a dzsessz elemeit ötvözve terjedt el az egész világon, ma már önálló irányzatot képvisel.

Az eltérő típusú vallási közösségekben eltérően értelmezhetik a gospel zene jelentőségét és előadását, és ugyanúgy elhangozhat nem vallásos jellegű rendezvényeken, esetleg hangversenyeken, mint a templomban. A zenében előtérbe kerül a vokál, míg a szöveg vallásos eredetű.

Kivételesen nem írok többet a gospel eredetéről, de akit érdekel itt olvashat bővebben róla, inkább egy nagyszerű programra szeretném felhívni a figyelmet.

A Váci utcai Belvárosi Szent Mihály templomban a Bolyki Soul&Gospel Kórus koncertsorozatot indít. Az itthoni gyakorlattól teljesen eltérően a belépés ingyenes, kilépéskor pedig mindenki a pénztárcájához mérten határozhatja meg, hogy mennyit hagy ott az erre a célra kitett kosárba.

A közel egy éves múltra visszatekintő Bolyki Soul&Gospel Kórust Bolyki Balázs azzal a szándékkal alapította, hogy a magyar és a nemzetközi gospel és soul zenei színpadokon új hangzást és minőséget képviselve, saját oktatási rendszerét megvalósítva még több rajongót szerezzen e műfajoknak.

A kórus a kezdeti tizenöt főből, mára ötven tagú együttessé nőtte ki magát. A tagok többségének nincs zenei előélete, se képzettsége, hanem a Bolyki Balázs által oktatott előadói technikának köszönhetően válnak profi előadókká.

Az első előadás most /23.-án/ szombaton volt. Rasid dolgozott, én meg szabad voltam mint a madár, így természetesen elmentem. Nos ha nem mondtam volna „100 évvel” ezelőtt- na jó nem annyi, de jól hangzik - én is kórustag voltam 15 éven keresztül, így tudom milyen nagyszerű érzés az együtt éneklés, mekkora munka előzi meg egy mű tökéletes előadását.

A koncert fergetegesre sikeredett, a kórust nem csak hallgatni, volt érdemes hanem nézni is, teljes mértékben képviselik Bolyki Balázs hitvallását: „én azt vallom, hogy az igazi éneklés élsport! Ha nincs benne egy dalban a füled hegyétől a talpadig minden testrészed, akkor az nem O.K.! „

Bolyki Balázs pályafutása itt olvasható.

bónusz:

További koncertek: július 7-én és 21-én, augusztus 4-én és 25-én

9 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://doremizeneje.blog.hu/api/trackback/id/tr668233740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

179584 2012.06.27. 23:18:15

Sajna nem tudok ott lenni egyik koncerten sem! Adalék a gospelhez: kisebbik növérem esküvöi vacsorát rendelt. Kérdezte a fönök, milyen zenét kérnek. Válasz: Az Oh, happy Dayt. Csodálkozó tekintet volt a válasz, na meg persze elutasítás is. Mindez 64-ben. (Nálam itt elkopott a tü a lemezen, olyan gyakran hallgatom Edwin Howkinsékat a You Tube-on:))))))))

23353 2012.06.27. 23:45:00

Bizony ezeket érdemes lenne megnézni/meghallgatni.

204112 2012.06.28. 00:33:50

Szia, doremi, már mindenki alszik, de reggel jövök zenélni. A halottakat is visszahozza ez a muzsika. :-))) Együtt énekelni, táncolni, a legnagyobb élmény, olyan egységet közvetít, amire mindannyian éhesek vagyunk. Annak idején felvettek a Vasas Kórusba, de nem tetszett, ott hagytam. Jóval később elkezdtem tanulni énekelni, három évet el is végeztem, de komolyan kellett volna venni a szolfézst, és letenni a cigarettát. Akkor még egyikre sem voltam hajlandó. Nem baj, énekelgetni ma is szoktam, az öröme nem szállt el. Jó éjszakát!

204112 2012.06.28. 09:34:05

Hát, nem jártam sikerrel. Nem volt hang, aztán, ahogy kísérleteztem, kiírta, hogy összeomlott a bővítmény. Megvárom, amíg technikai segítséget kapok. Sajnálom!

193936 2012.06.28. 09:35:14

4.Ha összeomlott,csak újra kell tölteni az oldalt.

180524 2012.06.28. 12:48:55

Kedves Doremi, köszönöm, nagy élmény volt. Néha a Pax Tv-n nézek-hallgatok gospelt, a Bolyki Soul&Gospel Kórus eleddig ismeretlen volt számomra, eztán rájuk fogok "keresni". Külön tetszett a Homokba írva és a Jazz And More videó. Nagy jövő előtt állnak, mondom laikusként...:-)))

204112 2012.06.28. 18:23:57

Az utolsót hallgatom éppen, nagyon jó!!!! Operabarát, köszönöm, kiderült , mit volt a bibi ! :-))

13066 2012.06.28. 19:50:01

Sziasztok :) Marijja ne szomorkodj, ha legközelebb hazajössz, majd keresek valami jó programot, s jól elcipellek magammal :))) Little- igazságod vagyon annyi szép, és értékes dolog vesz bennünket körül, hogy vétek kihagyni, nem beszélve arról, hogy kellenek a pozitív élmények. Legalább arra a röpke időre elfeledhetjük a napi gondokat..... Nyírfa képzeld a koncert végén Bolyki Balázs megemlítette, hogy lehet jelentkezni a kórusba, gondolkodom... Ami meg az éneklést illeti én is már csak mint pót nagyi fakadok dalra, igaz a pajzán népi énekek még váratnak magukra :))) Maimann: amikor a "Homokba írva" című számot elénekelte egy pisszenés sem hallatszott annyira hatással volt a közönségre... itt az angol változata, s a videó alatt a magyar szöveg is, valóban megérinti az embert.... http://www.youtube.com/watch?v=Edhby7QDA-8

204112 2012.06.29. 08:18:37

Ha megdobbant a szíved, ne gondolkodj sokat! :-))
süti beállítások módosítása